۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۸
کد مطلب : ۱۴۴۶۶
اخطار نامه تشکل های دانشجویی دانشگاه شهرکرد به مسئولین:

فضای آزاداندیشی نباید در جهت شکستن خطوط قرمز نظام و محلی برای پیاده کردن عقده ها باشد

ما تشکل های دانشجویی به عنوان نماینده دانشجویان دانشگاه ، مخالفت صریح خود را با اتفاقات صورت گرفته در دانشگاه شهرکرد اعلام کرده و از نهادهای ذی ربط درخواست داریم که مسئولیت خود را در قبال این مسائل بدون تساهل و تسامح انجام دهند و موضع گیری صریح خود را اعلام کنند.
فضای آزاداندیشی نباید در جهت شکستن خطوط قرمز نظام  و محلی برای پیاده کردن عقده ها باشد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد تشکل های دانشجویی دانشگاه شهرکرد در این بیانیه مشترک گفته اند:
" بسم الله القاصم الجبارین "
نباید از آزادی‌ ترسید و ازمناظره‌ گریخت‌ و نقد و انتقاد را به‌ کالای‌ قاچاق‌ و یا امری‌ تشریفاتی‌، تبدیل‌ کرد چنانچه‌ نباید بجای‌ مناظره‌، به‌ جدال‌ و نزاع، گرفتار آمد و بجای‌ آزادی‌، به‌ دام‌ هتاکی‌ و مسئولیت‌ گریزی‌ لغزید. آن‌ روز که‌ سهم‌ آزادی‌، سهم‌ اخلاق‌ و سهم‌ منطق‌، همه‌ یکجا و در کنار یکدیگر اداء شود، آغاز روند خلاقیت‌ علمی‌ و تفکر بالنده‌ دینی‌ در این‌ جامعه‌ است‌.رهبر معظم انقلاب ۱۶/۱۱/۸۱
جناب آقای دکتر رضا فرجی دانا
وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری
سلام علیکم
بى‌شک آزادی خواهى و مطالبه، فرصتى براى اندیشیدن و براى بیان اندیشه توأم با رعایت «ادب استفاده از آزادى»، یک مطالبه اسلامى است. از آنجایی که کرسی های آزاد اندیشی چند سالی است که در دانشگاه ها از جمله دانشگاه شهرکرد برگزار می شوند، تجربیاتی به دست آمده که می تواندگامی مؤثر برای رسیدن به فرهنگ صحیح آزاد اندیشی در دانشگاه ها باشد. لذا با توجه بهسه اصل آزادی، منطق و اخلاق در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی از مسئولین می خواهیم تا برای تحقق این امر دقت بیشتری داشته باشند."


در قسمتی دیگر از این بیانیه آمده است: "در سال های اخیر علیرغم وجود نقاط مثبت در کرسی های آزاداندیشی دانشگاه متأسفانه شاهد نقاط ضعف بزرگی بوده ایم که با تکرار آنها ، هرچه بیشتر از مسیر اصلی منحرف شدیم. این در حالی بود که نه تنها توصیه های مکرر دانشگاهیان بصیر جهت رفع این حواشی نتیجه ای در بر نداشت بلکه در دو کرسی گذشته(مخصوصاً کرسی آخر با موضوع حقوق بشر) آمار توهین ها، تهمت ها، دروغ ها و جو سازی عده ای از شرکت کنندگان در کرسی افزایش یافت و تمام مرزهای اخلاقی، اسلامی و انسانی در هم شکسته شد."

در این بیانیه گفته شده: "وقتی فضای آزاداندیشی به جای بیان منطقی و آزاد تفکرات، تبدیل به محل منازعه ای برای التیام عقده های متوهمانه عده ای می شود و از جو مناسب که برای آزاداندیشی دانشجویان و ابراز عقیده شان ایجاد شده، جهت شکستن خطوط قرمز نظام اسلامی استفاده می شود،وقتی که ابتدایی ترین قواعد چنین برنامه ای مورد احترام قرار نمی گیرد و توافقات بین دو گروه برای صحبت منطقی و مناسب محیط علمی زیر سؤال می رود، جلسه کرسی آزاد اندیشی با توهین به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی که پشتوانه خون ۳۰۰ هزار شهید و هزاران جانباز را دارد اشتباه گرفته می شود.با توهین مستقیم و مکرر به بنیانگزار جمهوری اسلامی حضرت امام (قدس سره) که خاطر هر ایرانی آزاده ای را مکدر و آزرده می کند، اشتباه گرفته می شود. بادفاع از منافقین که سابقه ۱۶ هزار ترور و خیانت غیر قابل جبران علیه مردم کشور را دارند و با دامن زدن به اختلافات قومی-مذهبی و دفاع از اقلیت های جنسی اشتباه نیز گرفته میشود."

تشکل های دانشجویی دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کردند: "حال چند سؤال مطرح می شود که آیا زمان موضع گیری در قبال این سخنان و صحبت هایبیجای دیگر که در این جلسات مطرح شد و مورد غفلت قرار گرفت، فرا نرسیده است؟ آیا مسئولین میخواهند همچنان به سکوت خود در قبال این اتفاقات و حواشی ادامه دهند؟ آیا مقرر است از این پس همچنان شاهد لگدمال شدن هویت نظام اسلامی در کرسی های آزاد اندیشی باشیم؟"

آنها تاکید کردند: "ما تشکل های دانشجویی به عنوان نماینده دانشجویان دانشگاه ، مخالفت صریح خود را با این اتفاقات اعلام کرده و از نهادهای ذی ربط درخواست داریم که مسئولیت خود را در قبال این مسائل بدون تساهل و تسامح انجام دهند و موضع گیری صریح خود را اعلام کنند. در غیر اینصورت شاهد برخورد و واکنش سریع وصریح جنبشهای دانشجویی خواهند بود و در مقابل این قبیل تحرکات خواهند ایستاد. چرا که ادامه این روند، تنها دانشگاه را از محیط علمی به میدان متشنج سیاسی تبدیل می کند."
والی الله ترجع الامور
رونوشت:
وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری
نمایندگی ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری
استانداری استان چهارمحال و بختیاری
مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی
ریاست دانشگاه شهرکرد
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه شهرکرد

بسیج دانشجویی دانشگاه شهرکرد
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهرکرد
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهرکرد

انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۳۴:۲۱

3 Jan 2020